Általános iskolánkban, a városban és a környékbeli településeken élő családban, vagy családi otthonokban nevelkedő 7-18 éves korú tanulásban akadályozott, értelmileg akadályozott és autizmussal együtt élő gyermekek általános iskolai nevelése, oktatása, foglalkoztatása történik. Ellátjuk továbbá a súlyosan sérült gyermekek fejlesztő nevelését egyéni fejlesztés keretében. Intézményünk meleg, elfogadó atmoszférát biztosít az itt tanuló gyerekeknek és az itt dolgozó felnőtteknek. Szemléletünk középpontjában nem az átadandó ismeretanyag áll, hanem a gyermek, aki a tanulás folyamán elsősorban képességei terén fejlődik. Gyermekképünk nem a hiányosságokból, a tanulók deficitjeiből indul ki, hanem az egyénileg eltérő, aktuális fejlettségi szintből. A gyermekek jelen helyzetét állapotdiagnózisként értékeljük, és képességprofiljuk feltárásához a folyamatdiagnosztika eszközeit alkalmazzuk. A differenciált tanulásszervezést, az egyénre szabott képességfejlesztést preferáljuk. Tudjuk, hogy nem egyformák, hanem egyenlők vagyunk, a másik másságával meggazdagodva, egymás terhét hordozva. Titkunk a feltétel nélküli szeretet, melyben mindenki el tudja fogadni magát és a másikat, annak az értékhordozónak, aki valóban. Ha megtapasztaljuk, hogy elfogadottak vagyunk, harmóniában élhetünk, és igent mondhatunk sorsunkra.
Az összevont tanulócsoportokban az óraszámok eltérései, illetve a gyerekek szükségletei miatt csoportbontással szerveztük a tanítási órák egy részét.
A pedagógusok munkáját segítő gyógypedagógiai asszisztensek munkájának szervezésénél kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a súlyosabban illetve a halmozottan sérült tanulók csoportjai kapjanak legtöbb segítséget.
Osztályaink:
- 8 tanulásban akadályozott általános iskolai osztály
- 2 értelmileg akadályozott összevont általános iskolai csoport
- 2 autizmussal együttélő gyermekek összevont csoport