Vajda Márta Óvoda, Általános Iskola,Szakiskola,

Készségfejlesztő Iskola,

Egységes Gyógypedagógiai

Módszertani Intézmény

Az óvodai csoportban 11 kisgyermekkel kezdtük meg szeptemberben a munkát. A csoport összetétele rendkívül heterogén, hat súlyos, halmozottan fogyatékos kisgyermek, egy látássérült, mozgásában és értelmileg is akadályozott, négy autista, egy középsúlyos értelmi fogyatékos, és egy enyhe értelmi fogyatékos gyermek kezdte meg a tanévet. A gyermekek ellátásáról, fejlesztéséről két fő gyógypedagógus, egy gyógypedagógiai asszisztens és egy dajka gondoskodik. Továbbá hetente két alkalommal konduktor, hetente két alkalommal logopédus, két alkalommal tiflopedagógus segíteti az arra rászoruló gyermekek fejlődését, valamint hetente kétszer zeneterápiás foglalkozáson is részt vesz a csoport. Az egyéni fejlesztőfoglalkozások mellett naponta két csoportos fejlesztésre is sor kerül. Ehhez kidolgoztunk egy részletes, napokra lebontott éves munkatervet, ami alapján a két gyógypedagógus dolgozik. A környező világ tevékeny megismerése, vizuomotoros készségfejlesztés, zenei nevelés, moz-gásfejlesztés és önkiszolgálásra nevelés mellett a kommunikáció fejlesztése kap nagyobb hangsúlyt.
A szakmai munkát nagymértékben segíti több nagyértékű adomány is. Az elmúlt tanév során a Pápai Tankerületi Központ támogatásából 250 ezer Ft értékben mozgásfejlesztő és a kognitív fejlesztést szolgáló eszközöket, játékokat kaptunk, továbbá szintén ekkora összegnek megfelelő könyvadományt ka-pott az óvodai csoport. Ezen felül a Yanfeng Kft 1000 eurós adományából le tudtuk cserélni a gyermekek elavult és rossz állapotú öltözőszekrényeit új és korszerű bútorokra, beszereztünk egy tornaszőnyeget, és néhány további mozgásfejlesztő eszközt, valamint egy tabletet egy speciális szoftverrel, melyet a verbális kommunikációban akadályozott gyermekek segítésében tudunk használni.
A szülőkkel való kapcsolattartást is kiemelten kezeljük, különösen a gyermekek fejlődéséről adtunk állandó visszajelzést számukra. Ehhez minden gyermek számára nyitottunk egy üzenőfüzetet, melyben minden pén-teken beszámoltunk pár sor erejéig arról, hogy azon a héten mit tapasztaltunk a gyermeknél, aktuálisan miben látunk változást, fejlődést. Ennek na-gyon pozitív fogadtatása volt, ahogy az évvégi Anyák napi ünnepségeknek is, ahol a gyermekek és az édesanyák közös zenefoglalkozáson vehetnek részt, melyen lehetőségük nyílt a szülőknek arra, hogy bepillantást nyerjenek az óvodai életünkbe. Ugyanezt a célt szolgálja a rendhagyó karácsonyi fotózásunk is, melyen az óvodai mindennapok köszönnek vissza a karácsonyi hangulatú fényképeken.
A tanév során több jeles napot is megünnepelünk a gyerekekkel, decemberben Mikulás-várás, adventi készülődés, adventi naptár nyitogatásával, mézeskalács sütéssel. Februárban jelmezes farsangi mulatság. Márciusban megemlékezünk a Down Világnapról, áprilisban pedig az Autizmus Napjáról is.
A gyermekek az egyéni fejlődésük mellett igazi, egymásra figyelő, egymást segítő közösséggé kovácsolódnak a tanév során. Az év elején megfogalmazott pedagógiai, szakmai célokat, programokat következetes és kitartó munkával valósítjuk meg évről évre.

 

Városunk címere

Nemzeti zászlónk

Nemzeti címerünk